Tian Mu Long Zhu sau Perlele (Ochii) Dragonului de pe muntele Tian Mu este un ceai verde chinezesc. Este produs de catre Donghua in Zhejiang pe muntele Tian Mu.

Numele provine de la forma sub care se prezinta ceaiul, sfere din frunze presate.

1

Aceasta forma se intalneste prima data la ceaiurile verzi in timpul dinastiei Song. Se spune in traditia populara chineza ca acest ceai e bun pentru fertilitate.

Am preparat acest ceai intr-un ceainic de sticla, ceasca este o ceasca japoneza dintr-un set care imi place mie foarte mult, iar trandafirul este din gradina mea.

QQQ

Am realizat un numar de patru iinfuzii. Prima infuzie am facut-o cu apa la temperatura de 80 C, timp de doua minute. Am folosit 5 grame de ceai intr-un volum de aproximativ 200-220 ml.

3

Ceaiul este usor uleios, are o aroma nu foarte puternica dar clara, iar gustul este deosebit. Producatorii spun ca acest ceai are aroma asemanatoare  brizei montane.

4Are o culoare frumoasa aurie, pusa in evidenta de ceainicul de sticla.

5Pentru ceaiurile verzi chinezesti care nu au nevoie de un ceainic fabricat dintr-un material poros, absorbant folosesc ceainice sau gaiwane din sticla sau din portelan.

6Pentru celelalte trei infuzii am folosit apa careia i-am ridicat usor temperatura astfel incat la a patra infuzie temperatura apei a fost de 85 C.

Si timpul de infuzare a crescut la urmatoarele infuzii, cu cate 20-25 secunde pentru fiecare infuzie in parte.

9Ceaiul isi pastreaza gustul si intensitatea pana la sfarsit, dar acestea scad in intensitate cu fiecare infuzie. Gustul este diferit de cel al altor ceaiuri chinezesti din aceeasi categorie de calitate.  Si culoarea ramane galben-aurie dar se mai deschide pana la ultima infuzie.

10Bilele de ceai se desfac dar nu in totalitate.

11Acestea sunt formate din partile superioare ale plantei, tulpini cu cateva frunze tinere. Si tulpinile se vede ca au fost culese cand erau inca tinere si verzi.

12Un ceai verde bun, cu un gust neastringent, fara amareala specifica ceaiurilor verzi. Un ceai de calitate, potrivit pentru orice perioada a zilei.

14

