Gyokuro Rinpou este un Premium high grade Gyokuro, cel mai inalt grad pentru acest tip de ceai de la Tea Shop Horaido-Teramachi Shijo agaru Nakagyo-ku din Kyoto.

Rinpou este in traditia chineza echivalentul pasarii Phoenix din traditia occidentala, numele ei chinezesc fiind fenghuang. Ce este foarte interesant, ca la chinezi fenghuangul este o pereche, feng este masculul iar huang este femela, cumva avand legatura cu principiile yin si yang. De aceea poate desi este perche fenghuangul, rinpoul este tratat ca un intreg.

Am folosit pentru prepararea acestui ceai un set pentru ceai verde japonez (Sencha-Ki) din ceramica lucrat in stilul Hagi-Yaki.

1Acesta este format dintr-un ceainic tip hoihin, un yuzamashi (racitor de apa) si sase cescute din care am folosit doar trei.

2Trandafirul este tot din gradina mea.

3Pentru prima infuzie am folsit urmatorii pasi:

Am pus apa fierbinte in hoihin si am asteptat trei minute si jumatate.

4Dupa care am pus capacul, am turnat in yuzamashi si am asteptat un minut.

5Apoi am umplut cele trei cesti si am mai asteptat un minut.

6In continuare ridic capacul hoihinului si pun ceaiul.
7

Dupa care torn apa din cesti in hoihin cu grija sa nu torn direct peste frunze ci in jurul lor.

Am pus 8 grame de ceai pentru un volum aproximativ de 100 ml apa.

8Astept doua minute si prima infuzie e gata. Foarte important: ceainicul nu se misca in timpul infuziei, pentru a nu” deranja” frunzele.

9Ceaiul are o culoare placuta galben verzuie data de culoarea cestilor, in mod normal este mai verde.

Aroma este fina si puternica in acelasi timp, iar gustul este puternic, tare, amar, plin, cu nuante marine foarte slabe si aproape deloc astrigent.

10Trebuie sa mentionez ca apa a avut la inceput temperatura de aproximativ 95 C si in momentul infuzarii aproximativ 50 C.

Pentru a doua infuzie am pus apa fiarta intai in cesti am turnat apoi in yuzamashi si apoi in hoihin. Astfel apa a avut in momentul infuzarii aproximativ 60 C.

11Timpul de infuzie a fost de un minut.

E bine ca dupa ce turnam ceaiul in cesti sa nu lasam ceainicul acoperit, deoarece aburii condenseaza si apa care ajunge peste frunze strica viitoarea infuzie.

12Ceaiul este in continuare la fel de tare, de aromat, gustul este la fel de puternic. Devine insa ceva mai astrigent.

La a treia infuzie am folosit aceeiasi pasi ca la a doua, in asa fel incat apa sa ajunga la 70 C, iar timpul de infuzie a fost de un minut si jumatate.

13Uimitor, ceaiul este la fel de puternic, de plin, parca nu a pierdut nimic din aroma si gust. Acum insa este si mai astrigent.

Asa arata frunzele dupa cele trei infuzii:

14Este un ceai deosebit de o calitate intr-adevar premium cu un echilibru perfect intre gust, aroma si culoare.

15Un ceai puternic, , un ceai pentru iubitorii ceaiului verde japonez,un ceai pentru momente deosebite. Este un GYOKURO!

16

