Este un gyokuro premium, nu foarte scump dar nici ieftin, dar care a castigat numeroase premii la competitiile de profil din Japonia. Producator este Marukyu Koyamaen, unul din cei mai buni producatori de ceai din Japonia.

Este un ceai reprezentativ pentru ceaiurile de umbra din regiunea Uji. Cu trei saptamani inainte de a se culege ceaiul, tufele de ceai se acopera in asa fel incat 85 % din razele soarelui nu mai ajung la ele. Astfel se creeaza coditiile pentru a se realiza un ceai cu un gust complex, cu un nivel redus de tanin, cu acel specific „gust de umbra”. Trebuie sa mai specific ca frunzele sunt culese manual, cu mare grija, ceea ce contribuie la cresterea calitatii acestui ceai.

Am folosit un ceainic japonez (kyuusu) Yugake, un ceainic mic special pentru gyokuro, de numai 150 ml.1Una din traducerile numelui acestui gyokuro este: nori purpurii, dar shiun se poate traduce in mai multe feluri, are legatura cu buddhismul, este si numele unui cult buddhist. Se refera la norii purpurii dincolo de care se afla raiul, deci se poate spune ca este un ceai ceresc.

Frunzele arata foarte bine si au un miros puternic, de iarba, alge, o aroma marina.
2Am folosit patru grame de ceai pentru aproximativ 100 ml apa. Eu folosesc aproximativ un gram de frunze pentru 30 ml apa, la 100 ml apa folosesc patru grame de ceai, dar producatorul recomanda 10 grame pentru aproximativ 100-120 ml apa

Dupa ce am preincalzit ceainicul si cestile am pus frunzele in ceainic si am asteptat cam un minut pentru ca frunzele sa se incalzeasca.

3Prima innfuzie:4Timpul de infuzare a fost de doua minute, iar apa a avut 55-60 C. Apa am incalzit-o mai intai la 95-98 C si am lasat-o sa se raceasca pana la temperatura la care am folosit-o.

5Ceaiul are o culoare verde galbuie, nu este clar, este incarcat, seamana cu o supa. Aroma este puternica, marina, vegetala. Gustul este destul de puternic, marin, vegetal, are gustul specific de spanac.

Infuzia a doua:

6Am crescut temperatura apei la 65 C, si am scazut timpul de infuzare la un minut.

7Culoarea este parca si mai verzuie, aroma ramane destul de puternica. Gustul este in continuare puternic usor astringent.

Pentru a treia infuzie am folosit apa cu temperatura de 75 C si un timp de infuzie de un minut si jumatate:

8Culoarea devine mai deschisa iar aroma mai slaba. Gustul capata si o nuanta dulce, gustul de alge si spanac nu mai este asa proeminent.

9Asa arata frunzele dupa cele trei infuzii:

10Este un ceai de calitate, cu o aroma puternica, un gust puternic, dar fara a fi brutal, elegant, complex, un ceai pentru iubitorii ceaiului japonez, unul dintre cele mai bune ceaiuri din clasa sa.

