Categorie – ceai verde organic japonez

Tip – sencha

Producator- Kambayashi http://otya.co.jp/

Vanzator – http://www.teautja.hu/teahaz/

Sencha Kisen a primit numele de la un deal inalt aflat in sudul provinciei Uji, in apropierea caruia se afla si ferma de ceai a familiei Kambayashi, cea care produce acest ceai. Dar numele acestui ceai se pare ca vine si de la celebrul poet Kisen Hoshi. Familia Kambayashi se ocupa cu cultivarea si producerea ceaiului inca din secolul XVI, fiind  furnizoarea de ceai pentru imparat.

Kisen este o sencha superioara fata de sencha Tsurezure din punct de vedere al calitatii, si este socotita de calitate superioara in categoria medie.

Am folosit un shiboridashi si doua cescute de portelan de Arita.

Ceaiul este foarte bine impachetat:

Ultima punga, cea in care se afla propriu zis ceaiul este vidata;

Frunzele arata excelent si miros nemaipomenit;

Am folosit aproximativ trei grame de ceai la un volum de 80 ml cat are shiboridashi-ul pe care l-am folost.

Pentru prima infuzie am folosit apa la 70 C si timpul de un minut.

Ceaiul are o culoare frumoasa verzuie, si nu este foarte clar. Aroma este medie ca si intensitate cu nuante marine. Gustul este placut, nu asa de aspru ca la alte sencha de aceeasi categorie, este dulceag, usor amar, si nu se simte decat foarte putin gustul de stevie caracteristic pentru sencha, si la fel de putin cel marin.

La a doua infuzie am folosit apa cu temperatura de 75 C si timpul de infuzie de 20 secunde.

Culoarea este tot verzuie, iar aroma a devenit mai slaba.

Gustul devine usor amarui, marin, dar in acelasi timp dulce. Gustul care ramane dupa degustare (aftertaste) este dulceag.

La a treia infuzie apa a avut 80 C si infuzia a durat tot 20 secunde.

Gustul devine o foarte interesanta combinatie de amar si dulce, gustul dulce precedandu-lpe cel amar imediat, fara nicio pauza intre ele.

Pentru a patra infuzie am folosit apa cu temperatura de 80 C si un timp de infuzie de un minut si treizeci de secunde.

Culoarea ceaiului devine galbuie, doar usor verzuie. Aroma are o intensitate slaba. Gustul este ceva mai slab ca si intensitate, dar ramane acelasi amar-dulce, cu nuante de stevie si marine.

Un ceai sencha de calitate, care mi-a produs o surpriza placuta si o reala placere.

