categorie – ceai verde japonez

tip – sencha

recolta – mai 2008

producator – Horaido Tea Shop

vanzator – http://www.teautja.hu/teahaz/

Sencha Shuppincha este un ceai premium, cel mai inalt grad de sencha produs de Horaido Tea.  Acest ceai este un amestec de frunze apartinand cultivarumului Yabukita si frunze de la arbusti batrani (din care se prepara gyokuro). Se folosesc pentru prelucrarea sa, in mare parte metode traditionale vechi de 200 de ani.

Am folosit pentru prepararea sa un set format dintr-un shiboridashi si doua cesti realizat de Petr Novák care au o glazura numita ”piele de sarpe”. Si yuzamashiul folosit este realizat de acelasi mester ceramist.

Lucrarile lui Petr arata extraordinar, au un aspect organic foarte placut, iar ceramica nu influenteaza gustul ceaiului in mod negativ.

Ghioceii sunt din gradina mea si i-am cules cand am vazut ca se ingroasa gluma cu zapada.

Am folosit 3 grame de frunze pentru 120 ml apa. Frunzele arata foarte bine si miros placut.

Pentru prima infuzie am folosit apa cu temperatura de 60C si durata de infuzare de un minut.

Culoarea este galben – verzuie , mirosul este slab ca si intensitate.

Gustul este deosebit, catifelat, rotund, foarte placut, cu nuante de vegetal si marin, usor amar, usor dulce, echilibrat.

Pentru a doua infuzie am folosit apa cu temperatura de 70C si un timp de infuzare de 10 secunde.

Culoarea ramane aproape la fel, la fel si mirosul si aroma.

Gustul ramane si el la fel de placut, parca doar usor mai amarui.

A treia infuzie am realizat-o cu apa la aceeasi temperatura (70C) si am dublat timpul de infuzare fata de precedenta (20 secunde).

Culoarea se mai deschide iar mirosul se estompeaza.

A aparut un gust nou, vegetal, pe care nu reusesc sa il asociez cu ceva. Incepe sa fie usor amarui in detrimentul celui dulce.

Ultima infuzie, a patra, a avut un timp de infuzie de un minut si am realizat-o cu apa la temperatura de 80C.

Gustul devine neted, moale, dar isi mai pierde din intensitate, si este usor astrigent.

Sensha Shuppincha este un sencha de calitate superioara, un sencha rafinat cu gust fin, plin, bine echilibrat, un sencha de altitudine, un sencha pentru momente deosebite.

