categorie – ceai verde japonez

tip – sencha

recolta – primavara 2010

producator – http://www.marukyu-koyamaen.co.jp/english/top.html

vanzator – http://teautja.hu/

Un sencha premium din categoria gold, (aceasta cutie nu are bulina aurie, pesemne a cazut in timpul transportului), un sencha de primavara.

Am folosit pentru prepararea sa un hoihin japonez din ceramica Bizen, de aproximativ 100 ml., doua cesti Arita si un yusamashi realizat de Petr Novák.

Asa arata ambalajul :

Frunzele arata foarte bine, nu sunt foarte multe faramitate, sunt bine rulate, au o culoare frumoasa, si miros excelent.

Am folosit 4 g de ceai pentru cei aproximativ 100 ml. de apa.

Prima infuzie a durat un minut si am folosit apa cu temperatura de 60C.

Culoarea este galben-verzuie, destul de clara, iar mirosul aproape inexistent.

Gustul insa este deosebit, foarte rafinat, catifelat, dulce-amar, cremos, cu nuante marine.

A doua infuzie am facut-o la 70C, si a durat aproximativ 10 secunde.

Culoarea ramane tot deschisa, si aproape ca nu se simte nici un miros.

Gustul este ceva mai intens, dar tot foarte rafinat si placut.

Pentru a treia infuzie am folosit apa cu temperatura tot de 70C, iar durata a fost de 30 secunde.

Gustul ramane in continuare placut si surprinzator de fin si cremos, devine insa usor astringent.

Am realizat si o a patra infuzie la o temperatura de 80C, si o durata de 30 secunde. Gustul devine si mai astringent, iar nuanta de dulce devine mai intensa, in detrimentul celei de amar. Se simte in continuare cremos.

Dupa cum arata frunzele, dupa cele patru infuzii, se vede ca este un ceai de calitate.

Un ceai deosebit, rafinat, care mi-a produs o deosebita placere.

