categorie – ceai verde japonez

tip – sencha

recolta – aprilie 2012

vanzator – http://www.zencha.net/index.php

Este o sencha de tip chumushi, cultivarul este Yabukita, este realizata din frunze culese la mijlocul lunii aprilie, si este din regiunea Kagoshima.

Am folosit un hoihin din ceramica bizen,

si o ceasca din ceramica Mino:

Ambalajul arata asa:

Frunzele arata destul de bine.

Mirosul lor in ceainicul preancalzit este foarte placut:

Am folosit 5 grame de frunze pentru aproximativ 120 ml de apa.

La prima infuzie am folosit apa cu temperatura de 60C si durata infuziei de doua minute.

Culoarea este galben-verzuie, iar mirosul foarte slab.

Gustul este dulce, vegetal.

Pentru a doua infuzie apa a avut 70C si durata a fost de 30 secunde.

Culoarea devine mai galbuie, iar mirosul dispare aproape de tot.

Gustul ramane dulce, vegetal, devine usor astrigent, cu o amareala usoara de ciocolata.

A treia infuzie am realizat-o tot la 70C, iar durata a fost de doua minute.

Gustul ramane dulce, fara a deveni mai amar.

Frunzele infuzate:

O sencha peste medie, cu un gust foarte placut.

Pentru cine se intreaba ce scoicute sunt acestea:

– Petricola lithophaga, din colectia mea personala.

