categorie – oolong

tip – oolong verde

an – octombrie 2011

vanzator – http://www.teautja.hu/

Acest oolong provine din regiunea Anxi, din sudul Fujianului. Este un oolong verde din categoria super premium.

Numele sau vine de la cel al Zeitei Guan Yin, zeita compasiunii:

si in principiu se traduce prin Zeita compasiunii de fier.

Exista mai multe legende cu privire la acest ceai, asa cum exista foarte multe varietati, in functie de originea sa, sau metoda de prelucrare.

Frunzele se prezinta sub forma rulata:

Ceainicul folosit este Xishi Tang Yu, realizat din lut Hong Pi Long Zhuni, de catre Zhou Yun.

Am folosit 5 grame de frunze pentru aproximativ 90 ml de apa.

Dupa o spalare foarte scurta a frunzelor, am realizat 10 infuzii, apa avand temperatura intre 90C si 95C.

Primele infuzii au fost foarte scurte, de 5-10 secunde.

Pentru acest tip de ceai nu torn apa fierbinte peste ceainic dupa ce l-am umplut pentru a nu arde frunzele mai mult decat este necesar.

Culoarea ceaiului a variat de la galben pal cu usoara tenta verzuie, pana la un galben-auriu, ceva mai intens.

In acest triptic Guan Yin este flancata de Guan Yu si Liu Bei, cu rol de gardieni:

Mirosul este floral si usor vegetal.

Gustul este foarte fin, floral, cu nuante de caramel, si parca usor fructat.

Eu nu am putut identifica mirosul de orhidee, care se spune ca este specific acestui ceai, dar intr-adevar mirosul si aroma sunt exceptionale.

Gustul de asemenea este foarte placut, avand o textura fina, moale si matasoasa.

Spre ultimele infuzii gustul devine mai vegetal, si usor astringent.

Exista diferente clare intre acest oolong si un Tie  Guan Yin taiwanez de acelasi tip si aceeasi clasa, in general oolongurile chinezesti nu sunt atat de aromate ca si cele taiwaneze.

De ceva timp cumpar anual acest oolong, si pana acum este cel mai bun Tie  Guan Yin pe care l-am baut, cu toate ca am impresia ca in ultimii doi ani calitatea a scazut usor fata de primii ani.

Frunzele infuzate miros incantator.

Un ceai ce poarta cu mandrie numele  Bodhisattva Guan Yin.

